Oferta Salonu Kosmetycznego JOLA

Sauna

Jakie są zalety korzystania z sauny

Sauna to forma kąpieli, wspaniałe uzupełnienie aktywności fizycznej, oferowane osobom w każdym wieku. Sauna poprawia zdrowie fizyczne oraz daje odprężenie w sferze psychiki. Podczas kąpieli w saunie pocimy się, otwierają się pory w skórze i usuwany jest nagromadzony w nich brud oraz wszystkie szkodliwe dla organizmu toksyny i kwasy. W ten sposób poprawiamy swoje krążenie, pobudzamy pracę serca, swoją odporność na przeziębienia oraz choroby układu oddechowego i równocześnie hartujemy swój organizm. A przy tym wszystkim dzięki saunie pozbywamy się sporej dawki kalorii.


JAKIE SĄ PRZECIWWSKAZANIA DO KORZYSTANIA Z SAUNY?


- schorzenia układu krążenia,
- ostre infekcje (zapalenie oskrzeli, grypa),
- nadczynność tarczycy,
- żylaki,
- ciąża,
- świeże rany pourazowe,
- choroby zakaźne i nowotworowe,
- epilepsja,
- menstruacja,
- zmiany skórne.

(w razie jakichkolwiek wątpliwości, zasięgnij porady swojego lekarza).

 

W jaki sposób korzystać z sauny

Aby zaznać pełnego saunowego relaksu potrzeba co najmniej godziny czasu. Do sauny przygotuj dwa ręczniki (duży i mały), mydło, szampon i butelkę wody mineralnej lub soku.


1. Dokładnie umyj ciało pod prysznicem.
2. Do sauny wchodzimy bez ubrania, z ręcznikiem – możemy na nim usiąść lub położyć się. Należy pamiętać o zdjęciu zegarka i biżuterii. Im wyżej tym cieplej, dlatego dla „początkujących” lepsze są najniższe ławki.
3. Nasze ciało powoli się nagrzewa. Zaczynamy się pocić. Jednorazowo w saunie przebywamy tak długo, jak długo nam to sprawia przyjemność. Jeśli przestaje tak być, kabinę trzeba opuścić. Strugi chłodnego potu na ciele, szczypanie nosa i ust, utrudnione oddychanie albo kołatanie serca to znak, że lepiej wyjść z sauny. Cała kąpiel powinna się składać z kilku sesji. Pierwsza powinna trwać kilka minut, pozostałe nie dłużej niż kwadrans.
4. Rozgrzane ciało schłódź pod prysznicem, zaczynając od stóp. Woda nie powinna być lodowata.
5. Ponownie wchodzimy do sauny. Zwiększamy lub zmniejszamy temperaturę. Jeśli powietrze jest zbyt suche, polej wodą kamienie. Możesz dodać do niej kilka kropli olejku zapachowego. W ciągu kilku sekund kabina sauny napełni się wilgotną, pachnącą parą. Te wszystkie czynności powtarzaj kilka razy.
6. Pobyt w saunie kończymy długim, chłodnym prysznicem. Pamiętajmy, aby schładzanie zaczynać od stóp i od rąk i następnie w kierunku tułowia.
7. Na zakończenie kąpieli obowiązuje choćby kilkuminutowy relaks, najlepiej w pozycji leżącej i uzupełnienie niedoboru płynów. Nie próbuj zaniedbywać tej ważnej czynności, bo zapocisz ubranie. Pamiętaj! - Korzystaj z sauny 1-2 razy w tygodniu. - Nie korzystaj z sauny po obfitym posiłku.

 

Jakie reakcje w Twoim organizmie wywołuje kąpiel w saunie

Gdy przebywamy w saunie nasz organizm próbuje przeciwdziałać wysokiej temperaturze. Po około 8 minutach zaczynamy pocić się, dzięki czemu pozbywamy się nadmiaru ciepła i chronimy skórę przed przegrzaniem. W trakcie godzinnej kąpieli w saunie człowiek wypaca od 0,2 do 1 litra płynu. Jednym ze składników potu jest składnik krwi, przez co ilość krwi ulega zmniejszeniu przy jednoczesnym zmniejszeniu jej ciśnienia. W efekcie, aby przeciwdziałać temu zjawisku, nasze serce zaczyna szybciej bić i wzrasta tętno (nawet do 150 uderzeń) w celu stabilizacji ciśnienia krwi. Dodatkowo temperatura w saunie stwarza sytuację stresową, przez co wpływa na produkcję hormonów.


Podobnie jak w trakcie aktywności fizycznej uwalniane są endorfiny odpowiedzialne za uspokajające i odprężające walory sauny.

Cennik

1 osoba/godz. 25 PLN
2 osoby/godz. 40 PLN
3 osoby/godz. 45 PLN
4 osoby/godz. 55 PLN

Sauna Bochnia - serdecznie zapraszamy!

Aby zapewnić sprawne funkcjonowanie strony, czasami umieszczamy na komputerze użytkownika (bądź innym urządzeniu) małe pliki – tzw. cookies („ciasteczka”).